- Z życia przedszkola
- Nasze grupy
- Kącik dla rodziców
- Przedszkolaki w sieci
- Organizacja przedszkola
- Personel
- Ogłoszenia i komunikaty
- Mały Wolontariat
- Dyżur letni
- Regulamin serwisu
- Polityka prywatności
- Standardy ochrony małoletnich
- Przedszkole Miejskie Nr 7
- Ul. Mostowa 10
- 63-800 Gostyń
- Dyrektor: Dominika Chuda
- tel.: 65 57-213-62
- e-mail:pm7@gostyn.pl
Ramowy rozkład dnia w naszym przedszkolu uwzględnia wymagania zdrowia, higieny zabawy i pracy; zawiera zabawy wynikające z własnej aktywności dzieci, zabawy dydaktyczne, zabawy i ćwiczenia ruchowe, zajęcia organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela - wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych, zabawy sprzyjające osiąganiu gotowości do podjęcia nauki w szkole.
DZIECI MŁODSZE
6:30 - 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola, gry, zabawy integracyjne i zajęcia dowolne służące realizacji pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8:00 - 8:15
Porządkowanie sali, zestaw zabaw porannych
8:15 - 08:30
Przygotowanie do I śniadania, czynności higieniczne w łazience przy udziale nauczyciela
8:30 - 9:00
I śniadanie, celebrowanie posiłku – kulturalne jego spożywanie, nauka posługiwania się sztućcami, samodzielne wybieranie potraw przez dzieci
9:00 - 9:30
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
9:30 - 10:00
Zabawy dowolne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, aktywność własna dziecka w zabawie
10:00 - 10:15
Zabawy ruchowe, w tym rytmiczne, muzyczne, naśladowcze, różne formy ruchu, gry i zabawy dydaktyczne
10:15 - 10:30
Przygotowanie do II śniadania, czynności higieniczno- samoobsługowe w łazience przy udziale nauczyciela
10:30 - 11:00
II śniadanie, celebrowanie posiłku poprzez możliwość wybierania potraw ze względu na walory odżywcze i zdrowotne
11:00 - 13:00
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki, w przypadku nieodpowiedniej pogody, gry i zabawy swobodne kierowane zainteresowaniami dzieci w sali, praca indywidualna
13:00 - 13:15
Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, bądź z płyty CD, zabawy dydaktyczne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek
13:15 - 13:30
Przygotowanie do obiadu, wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka
13:30 - 14:00
Obiad, kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków – celebrowanie posiłku. Odpoczynek po obiedzie- słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie krótkich utworów literackich
14:00 - 16:00
Zabawy dowolne, dydaktyczne, organizowane w sali przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
DZIECI STARSZE
6:30 - 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola, gry, zabawy integracyjne i zajęcia dowolne służące realizacji pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
8:00 - 8:15
Porządkowanie sali, zestaw ćwiczeń porannych
8:15 - 08:30
Przygotowanie do I śniadania, czynności higieniczne w łazience przy udziale nauczyciela
8:30 - 9:00
I śniadanie - celebrowanie posiłku, kulturalne spożywanie, nauka posługiwania się sztućcami, samodzielne wybieranie potraw przez dzieci
9:00 - 10:00
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą
10:00 - 10:15
Zabawy ruchowe, w tym rytmiczne, muzyczne, naśladowcze, różne formy ruchu, gry i zabawy dydaktyczne
10:15 - 10:30
Przygotowanie do II śniadania- czynności higieniczne w łazience przy udziale nauczyciela
10:30 - 11:00
II śniadanie - celebrowanie posiłku, kulturalne spożywanie, nauka posługiwania się sztućcami
11:00 - 13:00
Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki, w sytuacjach nieodpowiedniej pogody, gry i zabawy swobodne kierowane zainteresowaniami dzieci w sali, praca indywidualna
13:00 - 13:15
Słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, bądź z płyty CD, zabawy dydaktyczne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek
13:15 - 13:30
Przygotowanie do obiadu, wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka
13:30 - 14:00
Obiad, kształtowanie nawyków kulturalnego spożywania posiłków – celebrowanie posiłku. Odpoczynek po obiedzie- słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie krótkich utworów literackich
14:00 - 16:00
Zabawy dowolne, dydaktyczne, organizowane w sali przez nauczyciela lub podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb.
Zajęcia z języka angielskiego i religii odbywają się w poszczególnych grupach według poniższego harmonogramu:
Grupa |
Poniedziałek | Wtorek | Śoda | Czwartek | Piątek |
Krasnale |
11:00 -11:15 |
|
10:15 - 10:30 j.angielski |
||
Motyle | 12:45 -13:00 j.angielski |
12:00 - 12:15 j.angielski |
|||
Zajączki |
14:00 - 14:30 |
11:45 - 12:45 j.angielski |
13:00 - 13:30 |
|
10:0 - 10:30 j.angielski |
Pszczółki |
11:45 - 12:15 13:00 - 13:30 |
11:00 - 11:30 j.angielski 14:30 - 15:00 |
|
||
Biedronki |
11:15-11:45 14:30 - 15:00 |
10:15 - 10:45 14:00 - 14:30 |
|||
Żabki |
10:45 - 11:00 |
11:30 - 11:45 |
Zajęcia nieodpłatne:
- logopedia
- zajęcia na basenie dla dzieci 6-letnich (odwołane ze względu na COVID 19)